Pričevanja

Renault Trucks C Optitrack - France - Transports Ferrato

Gradnja

6min
RENAULT TRUCKS C OPTITRACK - FRANCE - TRANSPORTS FERRATO

Christian Vinet, ki je za volanom novega Renault Trucks C Optitrack že od aprila, je lahko preizkusil, kaj vozilo zmore v različnih razmerah: na cesti, gradbišču ali drseči podlagi ... Končna ocena: dobro vodljivo, vsestransko in trpežno vozilo.

TRANSPORTS FERRATO

 

DEJAVNOST: najem tovornjakov z vozniki za javna in cestna dela.

LETO NASTANKA: 962 v Marseillu.

VOZNI PARK: 55 vozil, med njimi osem lastnih vozil Renault Trucks in štiri najeta za daljši čas.

ŠTEVILO ZAPOSLENIH: 50.

RENAULT TRUCKS C OPTITRACK - FRANCE - TRANSPORTS FERRATO

Sesta ura zjutraj. Christian Vinet se samo nekaj kilometrov od Vieux Port de Marseille pripravlja, da bo začel svoj delavnik pri Transports Ferrato, družbi, ki je specializirana za najem tovornjakov z vozniki, in sicer za javna in cestna dela. Na dnevnem redu: iskat mora iti bager, ki se nahaja pri ladjedelnici Ciotat in je namenjen za gradbišče; nato mora do kamnoloma v Gardanne, kjer mora odložiti odpadni material za reciklažo; na koncu mora še na cestno gradbišče na severu mesta. Takšen urnik zahteva, da se med posameznimi nalogami menjajo različne prikolice. Že več kot mesec dni Christian Vinet dela z vozilom Renault Trucks C, ki je opremljeno s sistemom Optitrack in konfiguracijo 4x2.

 

VOZILO, KI SE PRILAGODI VSEM RAZMERAM

Robert Ferrato nam je pojasnil: »Hotel sem zamenjati vlačilec 6x4 z drugim vozilom, ki ima dve osi, s katerim bi lahko vlekel 50 ton. Nujno je, da je vozilo močno in zanesljivo v vseh situacijah na težkih terenih. Nisem se zmotil.« Christian je prikolico priklopil na C Optitrack in se odpravil na La Ciotat. » » Vozilo vozim že mesec dni in do sedaj sem zelo zadovoljen; nisem pričakoval, da je zmožno toliko, še posebej, ker je 4x2!« Christian to delo opravlja že 23 let. »Najprej sem se ukvarjal z vleko po avtocesti, nato pa sem se lotil prevažanja v okviru javnih del. Poleg tega sem tudi avtomehanik.« Ob tej zgodnji uri je promet po avtocesti, ki zavija ob obali, še vedno tekoč. Tovornjak mora nujno prečkati stari del mesta, iti mimo starega pristanišča in prečkati nekaj ozkih krožišč, da prispe do ladjedelnice ... La Ciotat ni bil narejen za takšno vrsto vozil, vendar Christian brez težav prispe na cilj. Bager je parkiran na pustinji, sredi starih hangarjev, ki pričajo o nekoč slavni preteklosti kraja La Ciotat. Danes je ladjedelnica našla novo življenje, ker se uporablja za gradnjo in vzdrževanje super jaht. Bager je v nekaj minutah trdno pritrjen na prikolico za vozila in Christian nadaljuje svojo pot. Promet je že gostejši, s pogostimi zastoji, ustavljanji in ponovnimi zagoni. » Navdušen sem, kako lahko vozilo Renault Trucks C zdrži na cesti. Brez težav lahko preklapljam med hitrostmi s pomočjo avtomatskega menjalnika, ki je zelo dobro umerjen. Dovolj je, da nastavimo regulator hitrosti v »cruise« načinu in vozilo bo samodejno upočasnilo. Zelo malo uporabljam zavoro.« Enostavna vožnja, ki vpliva na porabo. »V primerjavi s starim Renault Premium lahko na isti progi porabimo 160 do 180 litrov več. Kadar vozim z avtomatikom nikoli ne presežem zelenega območja.«

 

 

VSESTRANSKOST NA VSEH TERENIH

Ko se vrnemo na sedež Transports Ferrato, se zamenja prikolica. Christian priključi polprekucnik, na katerega so z bagrom naložili odpadni material, ki ga bo odložil v kamnolomu Gardanne, približno 40 km od Marseilla. Lahko se zgodi, da bodo razmere slabe: v zadnjih dneh je močno deževalo; teren v kamnolomu, polnem pobočij, bo prav gotovo blaten in drseč. Ta kamnolom iz apnenca danes reciklira neaktiven odpadni material, ki ostane od gradenj, iz katerega potem naredijo gradbene materiale. Christian prispe na kraj in tovornjak pripelje do tehtnice. Skupna teža: 27 ton. Nato prevozi razdaljo do kraja, kjer bo odložil material, pri čemer prečka spolzek labirint cest, ki so polne visokih vzponov. »Takoj, ko pri prečkanju opazimo, da prihaja do težav in da zadnji del drsi, je treba preiti v način Optitrack in vklopiti prednji dvokolesni pogon.« Na mestih, kjer bi 6x4 po navadi drsel in se komaj premikal, lahko C Optitrack prevozi vse ovire. »Dovolj je, da pritisnemo na gumb na armaturni plošči, in že vključimo sistem Optitrack. Nato lahko nanj povsem pozabim, takoj ko vozilo doseže 25 km/h se samodejno izključi.« Christian se lahko tako povsem mirno osredotoča na vožnjo in se spopada z ovinki ter strminami, vse pri navadni hitrosti. Za to, da spusti svoj tovor, mora zapeljati na klančino na kupu ruševin. S C Optitrack z lahkoto pride do vrha poti. »S tovornjaki sem že obtičal, nikamor se nisem mogel premakniti zaradi odbijačev; C Optitrack ima večji odmik od tal, poleg tega pa so odbijači pod takšnim kotom, da lahko gredo čez vse, tudi čez grozen teren!«

Christian Vinet

»Iz zemlje boste lahko pulili gore, nič ga ne ustavi.«

Christian Vinet voznik za Transports Ferrato
VIDNO IZBOLJŠANA PRODUKTIVNOST

Okretnost C Optitracka je bila preizkušena tudi s priklopom nove prikolice v obratu za prevleke. To je zelo dolg in zapleten manever, za katerega si je treba vzeti najmanj 45 minut. »Te prikolice so zelo težke in dolge, tudi do 35 m. Vedeti morate, da se mora namestitev izvesti na centimeter natančno, korak naprej in nazaj ... po kakšnih 45 minutah je zato sklopka po navadi že povsem pregreta.« Christian tudi tu ne skriva svojega presenečenja nad sposobnostmi, ki jih nudi C Optitrack. »Kakšna neverjetna okretnost! Nisem mogel verjeti, kako gladko deluje štirikolesni pogon. Lahko sem pognal prikolico, ki je bila zelo dolgo pri miru in je imela celo nekaj težav z zavorami! Sistem Optitack pomaga, da zadnji del spelje, vendar gladko; sklopka ne zdrsi.« Z očesom pravega mehanika podrobno in brez usmiljenja preučuje zmožnosti svojega vozila. Na samem mestu je tudi stranka, ki lahko tako oceni vozilo, ki ga je najela, in se odloči, da bo z istim dobaviteljem še sodelovala ... ali pa tudi ne! »Vozilo je na gradbiščih dobilo odličen ugled, zaradi česar so me že rezervirali za naslednje leto.«

DURANCE GRANULATS

Durance Granulats, ki se nahaja na kamnolomu za apnenec v kraju Gardanne, koplje aluvialni kamen in reciklira neaktivne odpadke – ki ne onesnažujejo – iz katerih naredi gradbeni material. »Družba v tej regiji opravlja pionirsko delo na tem področju«, kakor je poudaril Alexandre Liegeon, vodja delovišča »V naših dveh krajih – Gardanne in Meyrargues – vsako leto prejmemo približno 300.000 ton neaktivnega materiala pa tudi odpadni material iz zbirnih centrov.« »Gre za hitro rastoči trg, saj takšen reciklirani material manj škoduje okolju in je boljše kakovosti kot naravni izdelki. Z recikliranjem lahko obdržimo iste lastnosti, ki so jih imeli izvirni materiali.« Na ovinkastih cestah kamnoloma smo tako priča neprestanemu križanju tovornjakov, ki so polni materiala za odlaganje oziroma končnih izdelkov, namenjenih za dostavo. Danes se 60 %takšnih ostankov reciklira, s čimer dobijo »novo življenje«, kar ustreza letni porabi 20.000 prebivalcev. S takšno dejavnostjo lahko med drugim ohranjamo naravne vire, se izognemo prekomernemu polnjenju odlagališč in omejimo vpliv cestnega prometa, tako da dajemo prednost dvojnim tovorom.

 

 

KO ZDRUŽIMO UDOBJE Z VARNOSTJO IN TRPEŽNOSTJO

Christian je poudaril: »V tem kamionu dnevno preživim od 6 do 7 ur, ne da bi štel še nalaganje, raztovarjanje in menjave prikolic. V kabini vozila Renault Trucks C, zahvaljujoč dvojnemu steklu, vlada popolna tišina. Vse je odlično zasnovano, pri roki imam vse ukaze; tudi sistem Bluetooth® je bil izredno izboljšan, nobenega odmeva ni. Računalnik je intuitiven, prostori za pospravljanje predmetov dovolj veliki in spalnik udoben … Skratka, vsako jutro z veseljem prihajam na delo, sem veliko mirnejši in manj utrujen. Opozorila za izpise na tahografu lahko prilagodimo, tako da pridejo 10, 15, 20 minut preden se moramo ustaviti, kar nam da čas, da najdemo parkirni prostor.« Udobje ob vsaki preizkušnji in ne glede na teren. »Povsem presenečen sem bil nad udobjem v kabini, ki je na amortizerjih, za razliko od prejšnje v Renault Premium, ki je bila na zračnih blazinah. Kabina ostane stabilna in prilagodljiva, tudi če smo na kamnitih ali blatnih terenih.« Jekleni odbijači, dvignjeno dno, ojačano sedlo ... to so elementi, ki naredijo vozilo varno in zanesljivo. Robert Ferrato meni, da je za zdaj C Optitrack povsem brez napak. »Želel sem si vlačilec 4x4, ki bi bil priročen, zmogljiv in gospodaren, ne samo glede goriva, temveč tudi pri obrabi – pnevmatike, zavore, sklopka itn. Vozilo je seveda še skoraj novo, toda trenutno smo zadovoljni in naše stranke ga še želijo uporabljati!«

»IZDELEK PLUS«
SISTEM OPTITRACK

Dva hidravlična motorja, vgrajena v prednja kolesa vozila Renault Trucks C, vozilu omogočata, da začasno uporablja vsekolesni pogon. Sistem Optitrack, ki je enostaven za uporabo, deluje med 0 in 25 km/h; takoj ko to hitrost presežete, se samodejno izklopi. Povezan je z avtomatičnim menjalnikom Optidriver in združljiv s hidravlično zavoro Voith. Optitack tako omogoča, da imamo vozilo, ki je vsestransko, gospodarno in močno hkrati, poleg tega pa lahko prevzame več tovora kot vozilo na vsekolesni pogon. Renault Trucks C Optitrack ima kot krmiljenja, s katerim lahko vozi povsod in se reši težavnih okoliščin na vseh terenih.

 

The Optitrack System
Set canonical URL
Off