Transportne rešitve

Kakšen je vpliv baterij na okolje?

Elektromobilnost

4min
Renault Trucks D E-TECH en recharge dans une station électrique - nouveau facelift avec équipement GSR (General safety regulation ; règlement de sécurité général)

Pri prehodu na vozni park električnih tovornjakov se pogosto postavlja vprašanje, ali baterije vplivajo na okolje. Pri Renault Trucks ta vpliv omejujemo. S spremljanjem vseh baterij, ki jih damo na trg, lahko spremljamo njihovo učinkovitost, da bi jih lahko optimizirali. Med njihovo uporabo jih lahko servisiramo in tako podaljšamo njihovo uporabo. Ko se njihova življenjska doba izteče, imamo na voljo obrate za obnovo in recikliranje. Spoznajte naše zaveze za omejitev vpliva baterij v naših električnih tovornjakih na okolje.

Kakšen je vpliv proizvodnje baterij na okolje?

Skupina Volvo je sprejela ukrepe, s katerimi zagotavlja, da se pridobivanje litija, ki je bistvenega pomena za proizvodnjo litij-ionskih baterij, izvaja ob spoštovanju okolja in zdravja ljudi, ki delajo v rudnikih. Zagotavljamo, da naši dobavitelji izpolnjujejo mednarodne priporočilne oznake, ki so jih odobrile članice Organizacije za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD). To velja za skoraj vse.

Minerali, ki se uporabljajo za proizvodnjo baterij, vključno z litij-ionskimi, grafitom, nikljem ali kobaltom, niso redke kovine. Mednarodna agencija za energijo (IEA) v poročilu, objavljenem leta 2021, ocenjuje, da je danes na Zemlji dovolj zalog za proizvodnjo baterij (vir: T&E Monitoring javnih objav o načrtovanih zmogljivostih proizvodnje baterijskih celic, april 2021).

Zaradi teh ukrepov in naših zavez bistveno zmanjšujemo vpliv naših baterij na okolje.

Poleg tega se je EU dogovorila o novih predpisih, uredbi EU o baterijah (2026) in potnem listu za baterije (2027), ki bosta omogočila še manjši vpliv električnih baterij na okolje:

  • V verigi dobaviteljev mineralov bo obvezna skrbna skrbnost;
  • zahteve za označevanje in informacije se bodo razvijale, vključno z elektronskim "potnim listom za baterije";
  • Cilj pridobivanja litija bo vsaj 50 % leta 2027 in 80 % leta 2031;
  • določene bodo obvezne ravni reciklirane vsebine v novih baterijah.

Vir: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_22_7588

Renault Trucks E-TECH C

Ali so baterije električnih tovornjakov škodljive za okolje?

Morebitno globalno segrevanje zaradi proizvodnje baterij se hitro nadomesti z električnim tovornjakom! Na primer pri izdelavi štirih 66 kWh baterijskih sklopov, potrebnih za Renault Trucks E-Tech D, se trenutno izpusti 20 ton CO2. Z njegovo uporabo pa je mogoče prihraniti 30 ton CO2 na leto v primerjavi z njegovim dizelskim kolegom (v Franciji). Emisije CO2 zaradi proizvodnje baterij se torej hitro nadomestijo.

Kakšna je življenjska doba baterije?

Življenjska doba baterije je odvisna od več dejavnikov. Način vožnje vozila in postopki polnjenja baterije imajo pomembno vlogo pri življenjski dobi baterije. Za čim daljšo življenjsko dobo vam ponujamo tečaje usposabljanja, ki voznikom pomagajo pravilno uporabljati akumulatorje in jih polniti pod najboljšimi pogoji. S tem se izboljša tudi vaša dobičkonosnost z upravljanjem voznega parka električnih tovornjakov. Hkrati vam ponujamo nekatera orodja za spremljanje. Ta orodja v realnem času spremljajo zdravje vaših baterij (ali SOH - State of Health) in zagotavljajo načrt vzdrževanja, ki ponovno zagotavlja čim daljšo življenjsko dobo. Naš paket Serenity vključuje popolno kritje pogodbe o vzdrževanju z zavezo glede zmogljivosti baterij, ki ustreza električnim vozilom in upošteva tudi omejitve vaše poslovne dejavnosti. Poleg tega za zanesljiv prehod na električna vozila jamčimo za naše baterije od 2 do 8 let, odvisno od modela.

Kaj če baterije postanejo manj učinkovite?

Pri Renault Trucks razlikujemo med prvo življenjsko dobo baterije in tako imenovano drugo življenjsko dobo. Prva življenjska doba baterije je celotna uporaba baterije, odkar je bila prvotno vgrajena v vaš tovornjak. Njena druga uporaba lahko poteka v isti aplikaciji (vendar lahko gre za drug tovornjak), odvisno od uporabe in zahtev, ali v novi stacionarni aplikaciji.

Ko zmogljivost baterije ne ustreza več v celoti uporabi, se baterija zamenja. Štejemo, da je baterija dosegla konec svoje prve življenjske dobe v vašem tovornjaku, ko je največja uporabna energija približno 80 % njene začetne zmogljivosti. Trajanje te prve uporabe se ocenjuje na 6 do 10 let, odvisno od uporabe.

Kaj se zgodi z odstranjenim akumulatorjem? Pri več operacijah je tej bateriji omogočeno drugo življenje. Glede na opravljeno diagnostiko okvarjene baterije je mogoče zamenjati le okvarjene module ali okvarjene podkomponente l in podaljšati življenjsko dobo baterije, ki bo nato uporabljena v drugem življenju. Temu pravimo obnovitev.

Baterijo je mogoče tudi popolnoma obnoviti, tako da z zamenjavo vseh modulov doseže enako raven zmogljivosti kot nova baterija; temu pravimo Remanufacturing (ponovna izdelava). To pomeni, da jo je mogoče ponovno uporabiti in ne predčasno reciklirati.

Ko je baterija obnovljena ali predelana, je shranjena v naših skladiščih in pripravljena za dobavo za vgradnjo v tovornjak.

batteries on a Renault Trucks E-Tech D truck

Kaj se zgodi z baterijami ob koncu življenjske dobe?

Da bi znatno zmanjšali vpliv baterij na okolje, si prizadevamo, da bi jih uporabljali v celotni življenjski dobi in tudi v drugih sektorjih dejavnosti. Ko se konča njihova prva življenjska doba, jih prevzamemo za ponovno uporabo v drugi aplikaciji. Baterije ali njihovi uporabljeni moduli imajo še vedno precejšnjo zmogljivost shranjevanja energije in se lahko uporabljajo za stacionarno shranjevanje energije, na primer v nepremičninskem sektorju. Možnosti za ponovno uporabo je veliko, njihova druga življenjska doba pa lahko traja od 10 do 15 let. Temu pravimo ponovna uporaba in je sestavni del našega pristopa k krožnemu gospodarstvu.

Z našim partnerjem Neotrucks smo vzpostavili tudi mrežo za naknadno opremljanje, ki ponuja predelavo dizelskega tovornjaka v električno vozilo.

Kaj je povezano z recikliranjem baterij?

Ko baterije niso več dovolj učinkovite za drugo (ali morda celo tretje) življenje, poskrbimo za njihovo recikliranje. Recikliranje je izjemno pomembno za krožno gospodarstvo in je v skladu z odgovornim pristopom k celotnemu procesu razogljičenja vaše dejavnosti. Pri recikliranju baterij ločimo sestavne dele, tako da jih je mogoče ponovno uporabiti. Ena najpomembnejših točk je ponovna uporaba surovin (grafit, litij, nikelj itd.). Te se lahko zbirajo za ponovno uporabo v proizvodnji. S tem Renault Trucks misli na evropsko uredbo, ki bi lahko do leta 2030 od proizvajalcev zahtevala, da reciklirajo vsaj 70 % teže baterije.

Električna tehnologija je uveljavljena in zanesljiva. Primerna je za številne sektorje dejavnosti, saj je njena zmogljivost enakovredna tehnologiji motorjev z notranjim izgorevanjem. Z našo 360-stopinjsko podporo ponujamo spremljevalne storitve za naše električne tovornjake, da bi optimizirali učinkovitost in podaljšali njihovo uporabo. Pri dolgi življenjski dobi baterij imajo pomembno vlogo tudi pogodbe o vzdrževanju. Podpira nas močna in obsežna mreža, ki je v celoti usposobljena in opremljena z električno tehnologijo. Če želite izvedeti več o elektromobilnosti, se obrnite na naše strokovnjake.

Zaupajo nam

Skupina Delanchy uporablja električne tovornjake Renault Trucks

Vsako noč 15 vrhunskih pariških trgovin prejema pošiljke z električnim tovornjakom

Feldschlösschen: Od leta 2013 nam naši električni tovornjaki zagotavljajo konkurenčno prednost

Pišite nam

Strinjam se, da bo družba Renault Trucks z oddajo tega obrazca shranila in hranila moje osebne podatke toliko časa, kolikor bo potrebno za oceno posredovanih informacij in da me bo lahko ponovno kontaktirala v zvezi s to posebno temo. Moji podatki se lahko posredujejo tudi partnerjem in distributerjem družbe Renault Trucks, ki bodo lahko obravnavali moje povpraševanje.
Strinjam se s prejemanjem novic in informacij o izdelkih in dogodkih Renault Trucks. Ta sporočila bom lahko ustavil v vsakem elektronskem sporočilu, ki ga prejmem.
Set canonical URL
Off