Seznam vsebine

Katere vrste energije so danes na voljo za pogon tovornjaka?

Elektromobilnost

Zeleni viri energije

4min
Renault Trucks T High Evo

Katere vrste energije so danes na voljo za pogon tovornjaka?

Obstajajo 4:

  • Dizel
  • Plin
  • Vodik
  • Elektrika

Preglejmo jih enega za drugim in preverimo, kateri od njih bo najučinkovitejši pri zmanjševanju emisij CO2 zmanjšati emisije.

Upoštevajte, da so vsi navedeni podatki o zmanjšanju emisij CO2 izračunani od zibelke do groba, kar pomeni, da upoštevajo vse emisije CO2 od proizvodnje energije in vozil do konca njihove življenjske dobe. Ti izračuni so bili opravljeni za 16-tonsko vozilo.

Biodizel

Biodizel, ester maščobnih kislin, proizveden iz rastlinskih olj, kot je oljna ogrščica, povzroča 65 % manj emisij CO2 kot fosilno dizelsko gorivo. To bi lahko bilo dobro dopolnilo za razogljičenje cestnega prevoza blaga. Danes je očitno ena najcenejših rešitev.

Vendar je uporaba biodizla v cestnem prometu omejena zaradi omejenih razpoložljivih količin, za njegovo proizvodnjo pa je potrebnih več obdelovalnih površin, kar lahko pomeni tveganje krčenja gozdov in konkurira drugim sektorjem, kot je proizvodnja hrane.

Zelo verjetno je, da bo do leta 2040 to gorivo uporabljalo največ 10 % tovornjakov.

Sintetična goriva (XTL, HVO), biogoriva druge generacije, zagotavljajo dodatno zmanjšanje emisij CO2. Pridobivajo se iz živalskih maščob, rabljenih olj ali gozdnih ostankov in ne konkurirajo živilskim proizvodom. Vendar so količine, ki so trenutno na voljo, zelo majhne in bodo verjetno takšne ostale tudi v naslednjih nekaj desetletjih, saj je količina uporabnih surovin omejena.

E-dizel, proizveden z uporabo obnovljive električne energije, vode in CO2 iz ozračja, prav tako zmanjšuje emisije CO2 za 65 % v primerjavi s fosilnimi dizelskimi gorivi. Vendar pa so za njegovo dostopnost potrebne velike naložbe, ki še vedno niso zanesljive.

 

Biodiesel

Plin

Govorimo o metanu, ki obstaja v dveh oblikah: fosilni zemeljski plin in bioplin, ki nastaja pri fermentaciji in uplinjanju organskih snovi (biomase).

Fosilni zemeljski plin omogoča zmanjšanje emisij CO2 le za 5 % v primerjavi z dizelskim gorivom. Zato ni primerna možnost za razogljičenje.

Biometan ali bioplin, proizveden s fermentacijo ali uplinjanjem organskih snovi, omogoča 75 % manjše emisije CO2 kot dizelsko gorivo. Vendar so in bodo količine bioplina, ki so na voljo, omejene. Zato bo prometni sektor za njegovo uporabo tekmoval z drugimi poslovnimi sektorji, njegova cena (leta 2019 bo štirikrat višja od zemeljskega plina) pa se bo zaradi verjetnega zmanjšanja javnih sredstev za njegovo proizvodnjo zagotovo zvišala.

Bioplin oddaja dušikove okside (NOx), zaradi česar ga ne bo mogoče uporabljati v mestnih središčih. Nazadnje, njegov potencialni učinek toplogrednih plinov, ki prispeva h globalnemu segrevanju, je 86-krat večji od učinka CO2 v 80-letnem obdobju, zato ga je treba zelo natančno spremljati, da se zmanjša tveganje uhajanja med proizvodnjo in prevozom.

Približno 10 % tovornjakov, verjetno težkih, vozil za prevoz na dolge razdalje in gradbenih vozil, bo od leta 2040 verjetno uporabljalo bioplin.

Električna energija

V povprečju lahko v Evropi razogljičena električna energija, proizvedena iz obnovljivih virov energije ali jedrske energije, v primerjavi s fosilnim dizelskim gorivom zmanjša emisije CO2 za 55 %. V nekaterih državah, na primer v Franciji, je prihranek lahko celo 80-odstoten.

Tehnologija za električne motorje je že na voljo, zmogljivost akumulatorjev pa se nenehno povečuje.

Električni tovornjaki, ki nimajo neposrednih učinkov na emisije, so najučinkovitejša rešitev za težave z onesnaževanjem v mestih. Polnijo se lahko ponoči - v času izven prometnih konic - na industrijskem trifaznem priključku ali osnovnem polnilnem terminalu, delujejo tiho in voznikom zagotavljajo veliko udobje pri uporabi.

Čeprav so električna vozila še vedno dražja od vozil na dizelsko gorivo, se razlika nenehno zmanjšuje, nekatere aplikacije, kot je zbiranje smeti, pa so že popolnoma konkurenčne. Od leta 2025 bodo skupni stroški lastništva in upravljanja električnega tovornjaka na baterijski pogon za mestno uporabo nižji od stroškov tovornjaka na dizelsko gorivo. Do tega datuma bodo električni tovornjaki pokrivali vse vrste uporabe v mestih.

p041776

Električna mobilnost, rešitev za ogljično nevtralen tovorni promet

Današnje razmere v industriji za prevoznike še zdaleč niso preproste: regulativne in finančne omejitve, omejitve dostopa do mestnih središč, pritisk strank, ki želijo uporabljati le okolju prijazne ponudnike prevoza, huda konkurenca med ponudniki, cenovne vojne ... zaradi takšnih omejitev je težko izbrati primerno vozilo, ki deluje na ogljično nevtralno energijo.

Pri Renault Trucks smo se za električno pogonsko sredstvo odločili že leta 2010, preprosto zato, ker so električna baterijska vozila najbolj trajnostna in najmanj ogljična rešitev za prihodnja leta.

Tudi za naše stranke, ki so se odločile za električno mobilnost, je razmerje med pozitivnimi in negativnimi vplivi ugodno, z argumenti, kot so izginotje ali drastično zmanjšanje emisij onesnaževal (CO2, NOx, hrup), večje udobje za voznike in boljša podoba njihovih podjetij.

  • Na podlagi analize tovornih vozil "od zibelke do groba", skupnih stroškov njihovega delovanja, enostavnosti njihove uporabe in razpoložljivosti razogljičenih goriv smo do leta 2023 predvideli uporabo štirih razpoložljivih vrst goriv v naslednjih razmerjih do leta 2040:
  • 0 % tovornjakov, ki uporabljajo fosilno dizelsko gorivo ali zemeljski plin.
  • do 20 % tovornjakov, ki uporabljajo biogoriva za najtežjo uporabo (prevozniki na dolge razdalje, težka gradbena dela itd.).
  • Približno 80 % tovornjakov bo za najzahtevnejšo uporabo opremljenih s polnilnimi električnimi baterijami ali razogljičenimi vodikovimi gorivnimi celicami. Natančen delež uporabe teh dveh virov energije še ni znan.

Naši električni tovornjaki se v tovarni v Blainville-sur-Orne (Francija) množično proizvajajo od leta 2020, danes pa imamo drugi največji vozni park električnih vozil na cestah, saj trenutno obratuje več kot 600 tovornjakov. Do konca junija 2023 bodo zaradi več kot 8 milijonov kilometrov, ki so jih prevozili, prihranili 7.500 ton CO2.

p041018

Prenesite našo brezplačno belo knjigo in pridobite vodnik po korakih, kako nemoteno razogljičiti svoj vozni park.

Spletno usposabljanje za razumevanje razogljičenja prometa

Set canonical URL
Off